pátek 15. března 2013

Novabrick nebo Stavoblock?


Dnes jsem se s technikem ze Stavoblocku domluvil na 11:00 na parcele, aby si omrknul naší situaci a posoudil, jestli je možné využít jejich systém suchého zdění. Procházkům jsem dovezl kafe a čaj a nafotil dům.Většina střechy už byla pokryta taškami a komín byl vytažen nad střechu. Z venku má dům už konečnou podobu a moc se mi líbí. Začínají se řešit detaily, na které doteď nebyl čas. Například ukončení okapů na jižní fasádě je možné pouze vytažením okapů do strany a ukončením řetězem utopeným ve skruži na zemi. Klasické řešení s okapovou rourou možné není, jelikož je nad terasami střecha z kaleného skla a roury není kudy vést. 

Řetěz se mi s design hlediska moc nelíbí, mám rád čisté linie a řetěz navozuje atmosféru chaty a z praktického hlediska to není taky nic moc. V období přívalových deštů bude voda z pul střechy stříkat z okapu.

Komín nakonec postavili větrací šachtou dozadu a servisními dvířky nalevo (u schodů). Hloubka bude cca 65 cm, takže lavička u komínu už asi nepřichází v úvahu. Obezdění vložky tak bude lícovat s komínem a bude tvořit jednu linii. Odtah je umístěn ve výšce 180 cm, roura má ale 180 mm průměr a tak je její horní hrana ve výšce cca 204 cm co je o nějaké 4 cm výš než panel schodiště s kterým jsme chtěli původně horní ukončení krbu lícovat. Uvidíme jak se to nakonec vyvrbí. Současní tempo výstavby mi vyhovuje, je čas na zamyšlení a nemusí se všechno řešit okamžitě.

Technikovi ze Stavoblocku se náš terén líbil a říkal že staticky to je absolutně bez problémů.  Celou situaci jsem u vysvětlil s tím že mu pošlu náčrtky. Na základě toho mi bude vypočten materiál a cena. Jsem fakt zvědavý. Pořád zvažuji betonáž a armování z KB Bloků.


Žádné komentáře:

Okomentovat