neděle 26. května 2013

Zateplení soklu

Po dotazu na Jarka, kdy plánuje zateplení soklu, když už buduje terasu mi bylo řečeno, že zateplení soklu jde za Faladou a on s tím nemá nic společného. Hlavně že Falada tvrdil že to jde za Jarkem! Nevím jak by Falada hádal tloušťku XPS, když nevěděl přesah fasádní izolace. 

Poradil jsem se s Honzou a rozhodl se, že si to udělám sám. Jarek by mi zavalil opět sumu za vícepráce, takhle ušetřím 2x. Za posilku (makám na stavbě) a za vícepráce.

A tak jsem se pustil do odkopávání základů na západě. Celou západní stranu jsem okopal ve středu. Šlo to parádně. Pod 2 tvárnicemi ztraceného bednění byla vylitá základová spára a zasypaná byla pouze půlka jedné tvárnice. 

Nakoplo mě to a tak jsem vždy po práci, nebo přes víkend utíkal na stavbu aspoň 2 hodiny kopat. Sever byl zasypaný daleko víc. Pod dveřmi se táhl vyblitý beton. Bylo třeba odkopat daleko víc materiálu, který jsem vozil pod carport. Recyklát, hlínu, bordel ze stavby,...

Takhle jsem postupně obkopal celý dům. Finish byl ve čtvrtek 23 a 24.5. kdy jsem si vzal vždy na půl den náhradní volno za nocování nad nabídkou pro TB a bouracím kladivem jsem odstranil nablitý beton a dočistil spáru kolem baráku. Uf, tomu kdo řekne že máme malý dům dám do držky :-)

Odinstaloval jsem přední stranu terasy a připravil se na lepení XPS. Budu lepit 40mm, jelikož mám přesah pouze 50mm s fasádní izolací, tak ať tam je odskok a nezatéká mi voda do vzniklé spáry.

Na internetě jsem si nastudoval:
- co lepit XPS
- čím lepit (PUR pena Den Braven Thermo Kleber)
- postup jak nanášet (po obvode min 3mm a na střed podélně)
- jak krájet XPS (Řezačka STORCH ProCut za 180/den

Odkopal jsem taky 4 pásy pod východní terasou pro budoucí konstrukci schodu.

Přes víkend pršelo a tak se obklad XPS nekonal.





Žádné komentáře:

Okomentovat